Dacia Duster: Nová generace bude elektrifikována. A prý stále levná

on

Předzvěstí nového Duster byl letošní koncept Bigster. Právě on ukrývá tajemstvím řešení pohonu 4×4, který dnes neumožňuje platforma CMF-B ani CMF-BEV.
Nový Duster se chystá na trh v roce 2024. Dacia má tedy relativně dost času, aby postavila auto, na jaké jsou zákazníci rumunské značky zvyklí – robustní, s pohonem obou náprav a zároveň levné. Tentokrát to bude ale mnohem těžší. Od dob příchodu první generace v roce 2008 se toho totiž hodně změnilo. Levným autům v éře elektrifikace vítr do plachet už nefouká. Přitom je jasné, že Duster jí kvůli emisním normám neunikne. Přesto se produktový šéf Duster Julien Ferry vyjádřil jasně.

Dacia Jogger – 2021
ČTĚTE VÍCE
Dacia Jogger: Rumuni vrátili do hry Logan MCV. Toto bude hit i bez dieselu!
„Nástupcem současného auta musí být stejné auto. Jeho úkolem je poskytovat velmi dobrý poměr ceny a hodnoty, „řekl Ferry. Přitom zdůraznil, že terénní schopnosti Duster budou pro jeho nástupce klíčové. „Dacia zachová recept a aktualizuje jej podle požadavků zákazníků,“ dodal. To se ale zdá přímo nemožné, protože nový Duster bude stát na platformě CMF-B, podobně jako nové Sandero, Logan a Jogger. Tato platforma však neumožňuje pohon obou náprav. A neumožňuje ho zatím ani elektrifikována platforma CMF-BEV připravena pro elektromobily segmentu A a B, na níž mohou vznikat čisté elektromobily, například nový Renault 5.

Dacia Spring Electric – 2021
ČTĚTE VÍCE
I Dacia brojí proti zákazu ‚spaľovákov‘. Čekají ji drahé časy
Jak bude tedy Dacia pohánět zadní nápravu Duster, zůstává velkou záhadou. Buď bude plug-in hybridem jako capture, co platforma CMF-B umožňuje a k ní přece jen přibude zadní elektromotor. Druhou možností je, že Duster 4 × 4 se změní na čistý elektromobil s dvojicí elektromotorů. To by však musel využít čistě elektrickou platformu CMF-EV z nového Mégane E-Tech, což by bylo ukrutně drahé. Zdá se však, že Dacia má řešení, neboť sourozencům Duster bude i nová generace Lady Niva. A ta, jak již bylo oznámeno, pohon 4 × 4 dostane, a dokonce i redukční převodovku.

Rychlé řešení po kroupách je oprava důlků na karoserii.

Nejnovější články